Wednesday, March 30

Display Board Projem Tamamlandı

Offf.... Blogu boşladığımın farkındaydım da 9 aydan fazladır bir şey eklemediğimi yeni farkettim. Geçen bu kadar zamanda boş durmadım tabi. Yaptığım pek çok şey var da, onları zamanla eklerim. Önce şu display board haberi aradan çıksın da...

Yaklaşık 1 ay kadar önce, Storm The Castle diye bir site keşfettim, Will diye bir arkadaş işletiyor bu siteyi. Will, envai çeşit DIY (Do It Yourself) projeye imza atacak kadar yetenekli ve bunları tutorial haline getirecek kadar da disiplinli bir kardeşimiz. Neyse, sitesine girince görürsünüz adamın neler yaptığını da, asıl beni harekete geçiren Diorama Tutorial'ı oldu.

Bu tutorialdaki püf noktası, Will'in yer şekillerini oluştururken kullandığı metot oldu. Temel olarak adamın yaptığı, karton şeritlerle iskelet yapmak, bu iskeleti gazete kağıdı ile doldurmak, sonra da üzerini derz dolguya ya da beyaz çimento benzeri bir maddeye bandırılmış kağıt havlular ile örtmek. Bu sayede, alçı kuruduktan sonra hem sağlam, hem yer şekillerine benzeyen yüzeyler elde etmek mümkün oluyor.

Bu metot, uzun süredir aklımda olan bu display board projesine başlamamı sağladı. Çünkü ben, Will'in metotunu görene kadar, temel malzeme olarak styrofoam denilen pembe izolasyon köpüğünü kullanmayı düşünüyordum. Köpük söz konusu olunca hem şekillendirmek zor, hem de boyaması; zira sprey boyaların içindeki itici gaz, köpüğü eritiyou ve benim bir airbrush'um yok :( Oysa alçı söz konusu olunca, hem şekillendirme hem de boyama konusunda kolaylıkları ortada.

Alçı tamam da, ben bunu evin içinde yapacağım. Her tarafı alçıya bulamak olmaz diye düşünürken çözümü buldum: Alçılı Sargı Bezi. Aslında medikal bir malzeme tabi bu ama; özellikle tren modelcileri tarafından diorama yapımında sık kullanılan bir malzemeymiş. Medikal dükkanlarında da bulursunuz tabi; ama ben Hobbytime'den aldım. Fiyatı gayet ucuz bir çözüm. Uygulanması da aynı: İhtiyaç kadar kopar, ılık suya bandır, süz, yerleştir.

Alçılı bez ile kabayı yapmak kolay; ama kompozisyonu önceden çizmek gerekiyor; aksi takdirde süs elemanlerını yerleştirirken sıkıntı yaşanır. Bu benim bu ölçekte ilk projem olduğundan ben bayağı bir sıkıntı yaşadım, siz de yaşamayın diye bunun altını iyice bir çizeyim dedim ;)

Neyse, lafı çok uzattım. Yazının arasına birkaç foto ekledim zaten. Bir ara ordumu üzerine yerleştirip birkaç foto çekeceğim, onları da bilahare eklerim. Son olarak, projedeki ilerlemenin adım adım gözükeceği bir slide show için bağlantıya tıklayabilirsiniz.

0 comments:

Post a Comment